قیمت گذاری هیوندای ولوستر 2018

قیمت جهانی تمام ۷ تیپ نسل جدید هیوندای ولوستر، از ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار برای نسخه‌ی پایه تا ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار برای مدل آلتیمیت مشخص شد.

نسل جدید کوپه‌ی اسپرت و کامپکت هیوندای ولوستر (Veloster) دی‌ماه سال گذشته در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ رونمایی شد. پس از گذشت چند ماه و با نزدیک شدن به موعد عرضه‌ی رسمی این محصول کره‌ای، قیمت‌ نهایی تیپ‌های مختلف ولوستر جدید در بازار جهانی اعلام شد.

مدل پایه‌ی ولوستر جدید با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری، قدرت ۱۴۷ اسب بخار، گشتاور ۱۷۹ نیوتن‌متر همراه گیربکس‌ ۶ سرعته دستی، ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت خورده است. همین مدل با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، به قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار فروخته خواهد شد. ولوستر در تیپ پایه مجهز به سه حالت‌ رانندگی مختلف شامل نرمال، اسپرت و اسمارت است.

برای خرید ارزان‌ترین تیپ توربوشارژ ولوستر جدید با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری، ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور با افزایش لحظه‌ای به ۲۷۴ نیوتن‌متر، باید حداقل ۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار کنار گذاشت. این تیپ به‌صورت استاندارد به گیربکس دستی ۶ سرعته مجهز است و برای تیپ توربوشارژ مجهز به سیستم دوکلاچه‌ی اتوماتیک، باید ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار خرج کرد.

در کابین نسل جدید هیوندای ولوستر، نمایشگر ۷ اینچ سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌صورت استاندارد وجود دارد؛ اما امکان انتخاب نمایشگر ۸ اینچی در کنار آپشن نمایش اطلاعات فنی روی شیشه (HUD) نیز در اختیار مشتریان خواهد بود. فضای داخلی تیپ‌های پایه ۲ لیتری و توربو با گیربکس دستی، با روکش‌های پارچه‌ای تزئین شده است. تیپ‌های ۲ لیتری پریمیوم و توربوهای اتوماتیک به کابین با روکش‌های چرم و پارچه و تیپ توربو آلتیمیت، گران‌ترین تیپ ولوستر ۲۰۱۹، به کابین تمام چرم با ترکیب دو رنگ مجهز شده است.

تمام تیپ‌های هیوندای ولوستر به انواع سیستم‌ها و گجت‌های مدرن مجهز هستند. سیستم هدایت گشتاور (تورک وکتورینگ) از این جمله موارد است که با ورود به محورهای جلو، فرمان‌پذیری ولوستر را بهبود می‌بخشد. سیستم‌های ایمنی دیگر هم شامل ترمز اضطراری خودکار و جلوگیری از انحراف خودرو در تمام تیپ‌های ولوستر جدید وجود دارند. سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده‌ی بیشتر شامل هشدار نقطه‌ی کور و وجود مانع در پشت خودرو برای سفارش در دسترس هستند. در صورت انتخاب آپشن چراغ‌های LED جلو، سیستم هوشمند نوربالا نیز در اختیار راننده خواهد. تیپ‌های توربوی ولوستر ۲۰۱۹ به فرمان تیزتر، سیستم صوتی حرفه‌ای با ۸ بلندگو و کروز کنترل هوشمند (به‌صورت آپشن) مجهز هستند.

متقاضیان قدرتمندترین مدل هیوندای ولوستر جدید، باید تا پایان سال ۲۰۱۸ و عرضه‌ی نسخه‌ی N از این کامپکت اسپرت کره‌ای منتظر بمانند. هیوندای ولوستر N از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر در کنار گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند. قیمت هیوندای ولوستر N هنوز اعلام نشده است؛ اما بدون شک از تیپ توربو آلتیمت با گیربکس دوکلاچه‌ی اتوماتیک و قیمت ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار بیشتر خواهد بود.

قیمت تمام تیپ‌های هیوندای ولوستر بدون در نظر گرفتن هزینه‌ی حمل و نقل شرکتی، در بازار جهانی به‌صورت زیر است:

  • تیپ ۲ لیتری با گیربکس دستی - ۱۸ هزار و ۵۰۰ دلار
  • تیپ ۲ لیتری با گیربکس اتوماتیک - ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار
  • تیپ ۲ لیتری پریمیوم با گیربکس اتوماتیک - ۲۲ هزار و ۷۵۰ دلار
  • تیپ توربو R با گیربکس دستی - ۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار
  • تیپ توربو با گیربکس دو کلاچه – ۲۵ هزار و ۴۰۰ دلار
  • تیپ توربو آلتیمیت با گیربکس دستی – ۲۶ هزار و ۶۵۰ دلار
  • تیپ توربو آلتیمیت با گیربکس دو کلاچه – ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار