سیستم اتو پارک خودرو

سیستم پارک اتوماتیک خودرو

پارک کردن اتومبیل یکی از مشکلات روزمره ی رانندگان در خیابان های شلوغ شهر های بزرگ به حساب می آید و به مهارت و سرعت بالایی نیازمند است. چرا که بی دقتی در آن سبب برخورد با اتومبیل های دیگر و تاخیر در انجام منجر به بروز ترافیک می شود. خوشبختانه تکنولوژی مثل همیشه راه حلی برای رفع این مشکل ارائه کرده است: اتومبیل هایی که به صورت اتوماتیک پارک می شوند یا به طور ساده تر خود را پارک می کنند.
تصور کنید که در یک خیابان شلوغ و پر رفت و آمد جای پارک مناسبی یافته اید . حال تنها کافی است به جای تلاش برای پارک دوبل و عقب و جلو کردن اتومبیل تنها یک دکمه را فشار دهید و آرام و آسوده به صندلی خود تکیه زنید.
برخی خودروسازان بزرگ با توجه به نیاز مشتری عرضه ی اتومبیل های دارای این سیستم ها را آغاز نموده و یا در حال تحقیق بر روی آن هستند. پارک دوبل معمولا سخت ترین مرحله ی یک آزمون رانندگی به شمار می آید. افرادی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند مجبور هستند تا این کار را چند بار در روز انجام دهند و مطمئنا کاهش سختی و بلاتکلیفی راننده در این شرایط بسیار ارزشمند و خوشایند خواهد بود. سیستم پارک خودکار می تواند به بهبود برخی مشکلات ترافیکی در شهر های بزرگ منجر شود. یک خودروی مجهز به این سیستم می تواند در فضاهای کوچکتری پارک شود و همین امر سبب می گردد خودروهای بیشتری در کنار خیابان پارک شوند. همچنین پارک خودرو در خیابان های پر رفت و آمد باعث ایجاد ترافیک می شود. اگر شخص مهارت مناسب نیز نداشته باشد عملیات پارک کردن ممکن است چندید ثانیه به طول انجامد و خود باعث بروز ترافیک بیشتر گردد.
اتومبیل های خود پارک کن موجود در بازار کاملا مستقل نیستند ولی پارک را بسیار آسانتر می سازند. در خودرو های دارای این سیستم نیز هنوز راننده با کنترل و فشار آوردن و یا آزاد کردن پدال ترمز سرعت خودرو را در دست دارد. با شروع عملیات پارک سیستم کامپیوتری آن بورد کنترل غربیلک فرمان را به عهده می گیرد. خودرو به سمت جلو حرکت می کند تا در موقعیتی قرار بگیرد که در کنار خودروی جلویی باشد و یک علامت راننده را آگاه می سازد که چه موقع باید خودرو را متوقف کند. سپس راننده با زدن به دنده عقب به آرامی پای خود را از روی پدال ترمز بر می دارد و خودرو شروع به حرکت به سمت عقب می کند. کامپیوتر چرخ ها را در مسیر درست می گرداند و به درستی و دقت خودرو را در مکان تعیین شده پارک می کند. وقتی خودرو به اندازه ی کافی به عقب رفت علامت و اخطاری دیگر برای ترمز کردن توسط راننده اعلام می شود و راننده تعویض دنده نموده و خودرو کمی جلوتر می رود تا به درستی و متناسب پارک شود.

 

سیستم اتوپارک

Auto Park

پارک اتوماتیک

خودرو