هیوندای کونا به ایران می آید

حسن اکبری مدیر بازاریابی شرکت کرمان موتور، روز گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که هیوندای کونا به عنوان جدیدترین کراس اوور این خودروساز کره ای تابستان امسال برای معرفی به بازار ایران می آید. هیوندای کونا قرار است تا پایان سال ۹۷ به دست مشتریان برسد.
به گفته مدیران ” کرمان موتور “، ” هیوندای کونا ” قرار است در تیرماه امسال به صورت رسمی از سوی این شرکت رونمایی شود. اما هنوز اطلاعات فنی مخصوص بازار ایران این کراس اوور، مشخص نیست. کونا در بازار جهانی با پیشرانه های ۱ لیتری توربو ۱۱۸ اسب بخار، ۱٫۶ لیتری توربو ۱۷۵ اسب بخار و ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۴۷ اسب بخار به صورت رسمی عرضه می شود. کونا قرار است در ماه های آتی عرضه عمده را در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشد. به گفته مدیران این شرکت، ” هیوندای کونا ” در بازار خاورمیانه کشورهای حاشیه خلیج فارس به موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی و جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است که قابلیت انتقال قدرت به چرخ های جلو را دارد. نسخه دو دیفرانسیل این خودرو نیز به موتور ۱٫۶ لیتری توربو ۱۷۵ اسب بخار با گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر مجهز خواهد بود که توان آن توسط یک جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه به چهار چرخ خودرو می رسد.

هیوندای کونا
مدیر بازاریابی ” کرمان موتور ” در این جلسه اعلام کرد که روند تولید ” النترا ” به صورت CKD در دست انجام است و پس از آن با آغاز سال ۲۰۱۹، تولید ” هیوندای توسان ” با داخلی سازی ۴۰ درصد در خط تولید ” کرمان موتور ” آغاز می شود. همچنین اشاره شد که در قرار و مشارکت ” کرمان موتور ” با ” هیوندای “، تمام مسائل مربوط به لغو برجام و تحریم های احتمالی در نظر گرفته شده است و جای نگرانی نیست. ” هیوندای کونا ” را می توان یک خودروی کراس اوور شهری معرفی کرد که کمی از هیوندای i20 بزرگ تر و قدبلندتر است.

 

هیوندای

هیوندای کونا