مقایسه سراتو سایپا با هیوندای I20 کرمان موتور

هیوندای I20 کرمان موتور نه تنها یکی از پر طرفدار ترین هاچبک های موجود در بازار است بلکه در رنج قیمت خودش هیوندای I20 جزء پر فروش ترین و با کیفیت ترین ماشین ها موجود است. هیوندای I20 از جدیدترین زبان طراحی هیوندای بهره میبرد که باعث شده است تا طیف مختلف مردم چهره زیبا ، هماهنگ و اصولی هیوندای I20 را بپسندند و از همه مهم تر حالا هیوندای I20 به یک سدان لوکس مانند هیوندای سوناتا LF شباهت دارد که برای هیوندای I20 و این ابعاد کوچکش نکته کاملا مثبتی میباشد که چهره اسپرت و لوکس را در کنار هم و با یک ترکیب عالی به نمایش میگذارد  . هیوندای I20 جدید درون کابین از نظر طراحی کاملا ماشین زیبایی است و با ظاهر خارجی هیوندای I20 هم به طور کامل هماهنگی دارد ؛ همانطور که در ظاهر هیوندای I20 به ماشین های لوکس تر هیوندای شباهت دارد در داخل کابین هم به همین صورت است و مانند براداران بزرگتر خود به نظر میرسد . از نظر رنگ بندی ، ارگونومی کابین و راحتی اتاق هیوندای I20 این ماشین در سطح بالایی است و همه چیز در کابین هیوندای I20 جدید مهندسی شده است و درون این ماشین به راحتی سرنشینان اهمیت زیادی داده شده است . هیوندای I20 در رنج قیمت خود با کیفیت ترین ماشین تولید داخل است و کیفیت بالای مواد و متریال استفاده شده ، کیفیت ساخت مونتاژ کابین و ... نشانه های خوبی برای تایید این موضوع هستند . هیوندای I20 در تمامی مدل های خود همیشه جزء ماشین های فول آپشن بازار بوده است و در هیوندای I20 جدید هم این موضوع صدق میکند با اینکه کرمان موتور امکاناتی چون سانروف را از لیست تجهیزات I20 حذف کرده است یا تعداد ایربگ های ماشین را به 2 عدد کاهش داده است اما هنوز هم هیوندای I20 با امکاناتی چون آينه الكتروكروميك ، سیستم صوتی خوب با صفحه نمایش 7 اینچی , سیستم كنترل پایداری الکترونیکی ،  كامپيوتر سفري ، تهويه مطبوع اتوماتيك ،  سیستم كنترل ايستايي در سربالايي ،  سنسور باران ، کول باکس ، دوربین دنده عقب ، دی لایت و ... ماشین کاملی محسوب میگردد . ظاهر مدرن تر و جذاب تر ، کیفیت بسیار بالاتر و مدرن تر بودن تا اینجا برتری هایی هستند که هیوندای I20  نسبت به کیا سراتو مونتاژ سایپا دارد.

هیوندای i20

در بحث فنی هیوندای I20 جدید قدرت خود را از یک پیشرانه 4 سیلندر با آرایش خطی میگیرد که 1368سی سی حجم دقیق آن است  . هیوندای I20 که به لطف این پیشرانه به یک ماشین پر بازده تبدیل شده است در دور موتور 6000 دور بر دقیقه 99 اسب بخار قدر ت و در دور موتور 4000 دور در دقیقه توانایی تولید 134 نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد .  پیشرانه هیوندای I20 با یک گیربکس 4 سرعته انوماتیک تیپ ترونیک کوپل  شده است که بر خلاف نسل قبل این ماشین اکنون گیربکس هیوندای I20 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان میدهد و هماهنگی خوبی هم با موتور این ماشین دارد . هیوندای I20 یک ماشین شهری است و پارامتر های این ماشین بر اساس فناوری مدرن ، آلایندگی کم و مصرف سوخت اقتصادی هستند پس توقع یک ماشین پر شتاب را از هیوندای I20 نباید داشته باشیم اما در بحث مصرف سوخت هیوندای I20 جدید ماشین بسیار خوبی است زیرا این ماشین در سیکل ترکیبی 100 کیلومتر تنها به 5.1 لیتر بنزین نیاز دارد که با همراهی باک 50 لیتری این ماشین باعث میشود تا آخرین زمان سوختگیری خود را فراموش کنید . قدرت ، شتاب ، راندمان و عملکرد هیوندای I20 جدید برای استفاده در شهر کاملا مناسب است و در ازاء قدرت کمتری که نسبت به کیا سراتو دارد در عوض آلایندگی و استهلاک بسیار کمتری را دارد و قابلیت اطمینان به هیوندای I20 از کیا سراتو بسیار بالاتر است .

هیوندای i20

هیوندای I20 جدید در بخش طراحی شاسی بروز رسانی شده است ، طراحی سیستم تعلیق هیوندای I20 به طور کامل متحول شده است و طراحی بدنه هیوندای I20 هم کاملا آیرودینامیک است و همه اینها یعنی هیوندای I20 به عنوان یک ماشین هاچبک شهری هندلینگ خوب و جذابی دارد و سواری هیوندای I20 لذت بخش و توام با حس خوبی است و نکته مقابل هیوندای I20 در برابر کیا سراتو سایپا سواری نرم و مناسب این ماشین است که در بهتر کردن حس رانندگی با هیوندای I20 تاثیر بسزایی دارد .

هیوندای i20

در پایان بررسی هیوندای I20 باید بگوییم که نسبت به کیا سراتو دارای مزایای بیشتری است که از جمله آنها میتوان به کیفیت ساخت بالاتر و کیفیت بسیار بیشتر مواد استفاده شده در بخش های مخالف ، تکنولوژی پیشرفته تر در ساخت ، طراحی مدرن تر و سواری لذت بخش تر تنها بخشی از برتری های هیوندای i20 نسبت به کیا سراتو هستند که باعث میشوند تا هیوندای I20 انتخاب منطقی تر و بهتری باشد .

 

کرمان موتور

هیوندای i20

سراتو سایپا