تولید بیش از 7 هزار دستگاه هیوندای توسط شرکت کرمان موتور در سال 96

با انتشار کارنامه فعالیت تولیدی خودروسازان کشور در سال گذشته، مشخص شد که شرکت کرمان موتور به عنوان نماینده رسمی هیوندای کره جنوبی در ایران، ۷ هزار و ۲۹۳ دستگاه هیوندای را به صورت مونتاژ و تولید به بازار کشور عرضه کرده است.

این شرکت خودروسازی که در اواخر سال گذشته توانست سبد محصولات مونتاژی هیوندای در ایران را به سه نوع خودرو ارتقا دهد، توانسته است تا i20 را به پرفروش ترین محصول هیوندای در سال ۱۳۹۶ برای بازار ایران تبدیل کند. طبق آمار رسمی دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه، شرکت کرمان موتور ۵ هزار و ۱۰۸ دستگاه هیوندای i20 را به صورت SKD طی ۱۲ ماه سال ۱۳۹۶ تولید کرده است. بعد از آن هیوندای اکسنت که در ماه های آخر سال گذشته به خط تولید کرمان موتور آمده بود، با داخلی سازی بیش از ۲۰ درصد و مونتاژ به روش CKD، با تیراژ هزار و ۴۹۸ دستگاه در لیست آمار تولید قرار دارد. هیوندای i10 هم به عنوان یک هاچبک کوچک شهری تنها با تیراژ ۶۸۷ دستگاهی در آمار این شرکت حضور دارد و تولید آن به صورت SKD تنها در چند ماهه اول سال ۱۳۹۶ انجام شده است.

کرمان موتور هیوندای النترا
طبق آمار رسمی، تا پایان سال ۱۳۹۶، شرکت کرمان موتور توانسته تا در کمتر از ۱۵ ماه از آغاز تولید و مونتاژ محصولات هیوندای در خط تولید ارگ جدید تجاری بم، ۸ هزار و ۳۲۶ دستگاه از محصولات این نشان کره ای را در ایران تولید نماید. پیش بینی می شود که با قدرت گرفتن تولید هیوندای اکسنت و از طرفی اضافه شدن النترا AD و توسان در ماه های آتی به خط تولید این شرکت، کرمان موتور بتواند تا در سال ۱۳۹۷، بیش از ۱۰ هزار دستگاه هیوندای را به بازار کشور عرضه کند.

 

کرمان موتور

هیوندای