معرفی اجمالی هیوندای اکسنت

این خودرو با توجه به ظاهر نسبتا مدرن و زیبا و مصرف سوخت پایین یک خودروی اقتصادی بوده و عملکرد نسبتا مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. طراحی ظاهری این خودرو نیز با وجود اینکه سال‌هاست دچار تغییر محسوسی نشده اما هنوز جذابیت نسبی خود را از دست نداده است. از امکانات موجود در هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ می‌توان به اضافه شدن یک تیپ جدید با نام Value Edition اشاره کرد که تجهیزاتی مانند رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی، ترمزهای عقب دیسکی، کنترلرهای سیستم صوتی تعبیه شده در فرمان، قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند همراه از طریق بلوتوث و سیستم کنترل سرعت (Cruise Control) را به آن اضافه نموده است.

مصرف سوخت پایین و رقابتی، کیفیت سواری بالا، ظاهری زیبا، حجم بالای محفظه بار در مدل هاچ بک و صندلی‌های عقبی با فضای مناسب از نقاط قوت این خودرو بوده و مواردی مانند عدم تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان، عدم تجهیز به ترمزهای دیسکی در بیشتر تیپ‌ها و عدم کسب امتیاز بالا در آزمون‌های تصادفات رانندگی از نقاط ضعف این خودرو به شمار می‌آیند.

معرفی هیوندای اکسنت

موتور و پیشرانه

برای هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ میلادی دو موتور ۱.۴ لیتری و ۱.۶ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک نمونه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری دیزلی درنظر گرفته شده است.

موتورهای استفاده شده در هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ میلادی شامل یک موتور ۱.۴ لیتری MPi بنزینی و ۱.۶ لیتری بنزینی GDi است. موتور ۱.۴ لیتری موجود برای هیوندای اکسنت مدل ۲۰۱۷ یک نمونه چهار سیلندر به حجم دقیق ۱.۳۹۷ سی‌سی بوده که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۰۸ اسب بخار در دور موتور ۶.۳۰۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۱۰۱ پاوند بر فوت (معادل ۱۳۷ نیوتون متر) بوده که از دور موتور ۴.۲۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

تجهیزات و تیپ های مختلف

هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ میلادی در چهار تیپ مختلف در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • تیپ SE Sedan
  • تیپ Value Edition Sedan
  • تیپ SE Hatchbak
  • تیپ Sport Hatchbak

 تجهیزات کمکی رانندگی و ایمنی

هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ یک خودروی نسبتا مجهز در کلاس بدنه و بازه قیمتی خود به شمار می‌آید. از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی در این خودرو می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره نمود:

  • سیستم کنترل پایداری (Stability Control)
  • شش کیسه هوا (جلویی، جانبی و پرده‌ای جانبی)
  • ترمز ضد قفل ABS
  • سیستم کمکی پارک در بخش عقبی خودرو (RPAS)
  • سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)
  • نمایشگر دید عقب بر روی آیینه وسطی
  • کمربند ایمنی با قابلیت تنظیم پیش کشندگی و تنظیم ارتفاع

 هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ در ارزیابی‌های سازمان ملی امنیت جاده‌ها و بزرگراه‌ها (NHTSA) در زمینه تصادفات رانندگی موفق به دریافت ۴ ستاره از ۵ ستاره ممکن شده و در آزمون‌های موسسه غیر دولتی (IIHS) نیز توانسته عنوان خوب را از آن خود نماید. در مجموع تجهیزات و امکانات جانبی این خودرو در کلاس بدنه و بازه قیمتی خود مناسب بوده و کیفیت قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد.

تجربه رانندگی و کابین

هیوندای اکسنت مدل سال ۲۰۱۷ میلادی نرم و راحت بوده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. عقربه‌ها و نمایشگرهای پشت آمپر نیز طراحی زیبایی داشته و اطلاعات کافی از وضعیت خودرو را در نمایشگر LCD موجود در اختیار راننده قرار می‌دهد. کیفیت مواد اولیه داخل کابین بالاتر از حد متوسط بوده از کمترین میزان پلاستیک سخت در آن استفاده شده است.

صندلی‌های نمونه‌های هاچ یک هیوندای اکسنت ۲۰۱۷ سرنشینان بزرگسال با قامت متوسط از راحتی کافی در آن برخوردار خواهند بود. فضای محفظه حمل بار و صندوق عقب نیز نسبتا بالا بوده و حجمی معادل ۶۰۰ لیتر را در صورت بالا بودن تمامی صندلی‌ها و ۱.۴۰۰ لیتر در صورت جمع کردن صندلی‌های عقب را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

عملکرد موتور چهار سیلندر ۱.۶ لیتری هر چند مناسب و قابل قبول بوده ما در هنگام شتابگیری‌های سریع و سبقت‌های ناگهانی رفتار مناسبی نداشته و خودرو با شتابگیری کندی روبرو بوده و نیاز به تعویض دنده معکوس دارد. کمک فنرهای بسیار نرم بوده و کمترین ضربه ممکن از مسیر را به کابین منتقل می‌کنند. هرچند این نرمی موجب شده که عملکرد این خودرو نسبت به سایر رقبا در هنگام عبور از پیچ‌ها دچار افت گردد. ضریب نفوذ صدای محیط به داخل کابین نیز بسیار کم بوده و محیطی آرام را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

سخن آخر

هیوندای اکسنت ۲۰۱۷ خودرویی است ارزان قیمت که توانسته مجموعه‌ای از امکانات ایمنی، رفاهی و کمکی رانندگی را در کنار یک ظاهر زیبا و کابین جذاب گرد هم آورد. این خودرو می‌تواند یک نمونه مناسب برای خانواده‌های کم جمعیت و زوج‌های جوان بوده و علاوه بر برآورده کردن نیازهای روزمره، قابلیت سفر با مسافت‌های بالا بدون احساس خستگی را نیز به آنها می‌دهد. البته خرید خودروهایی مانند کیا سراتو یا تویوتا یاریس و یا کیا ریو در صورت اجازه دادن منابع مالی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

مشخصات موتور و دنده:
چهار سیلندر - 1600 سی سی - 4 دنده اتوماتیک - 124 اسب بخار

امکانات:
6 ایربگ - آینه بغل برقی - راهنمای روی آینه بغل - بلوتوث کنترل ضبط روی فرمان - تهویه اتوماتیک - فرمان و صندلی چرم - کی لس + استارتر - سنسور عقب - سان روف - پروژکتور جلو LED - USB - AUX - رینگ 16 آلومینیومی - ABS - فرمان هیدرولیک - قفل مرکزی - رادیو، سی دی ، mp3 پلیر - ریموت کنترل - آینه و دستگیره ها همرنگ بدنه - شیشه بالابر برقی - اکو سیستم - آنتن سقفی - صندلی های تاشو 

معرفی هیوندای اکسنت کرمان موتور