گفتگو با مدیر استراتژی برند هیوندای

مینسو کیم ، مدیر استراتژی برند هیوندای از سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را در این کمپانی آغاز کرد، یعنی از زمانی که کمتر کسی درباره‌ این برند چیزی شنیده بود. از آن زمان تاکنون این خودروساز کره‌ای موفق شده محصولات خود را در بالاترین سطح در عرصه بین‌المللی مطرح کند.

هیوندای که همواره روحیه‌ای مبارز داشته از ابتدا سعی کرده است با تمام توان در برابر رقبا ظاهر شود. این روحیه مبارزه‌طلبانه و راهبردی که هیوندای را دائما به مغلوب‌کردن و فرارفتن از خودش تشویق می‌کند، نقشه راهی برای این برند و سایر برندهای زیرشاخه آن بوده است که شامل خودروهای تجاری و برند لوکس جنسیس می‌شود.

مدیر استراتژی هیوندای

در مقام مدیر استراتژی برند، نقش و مسئولیت‌های شما چیست؟

وظیفه‌ اصلی من این است که شناخت مردم از برند هیوندای را جوری شکل دهم که واقعا مطابق با آن‌چیزی باشد که این برند هست و می‌خواهد باشد. بهترین راه برای این کار این است که همواره به ثبات، درستی و مرتبط بودن تمام تلاش‌های بازاریابی‌مان در سراسر جهان اطمینان داشته باشیم.

چه‌طور شد که به ماشین و برندینگ علاقه‌‌مند شدید؟

در کودکی همیشه ماشین‌‌بازی می‌کردم. عاشق این بودم که آن‌ها همزمان این‌قدر زیبا و پیچیده هستند. تا حدی می‌شود گفت من با هیوندای بزرگ شدم و وقتی در سال ۱۹۹۳ به این شرکت پیوستم، چندان برایم عجیب نبود.

نخستین بار وقتی در کالج بودم، با بازاریابی آشنا شدم و از آن به بعد این موضوع از زندگی‌ام جدا نبوده است. چند سال پیش از من خواسته شد اداره راهبردهای بازاریابی هیوندای را در خارج از کره بر عهده بگیرم. به‌عنوان بخشی از این مسئولیت من فرصت اداره و نظارت کمپین‌های ورزشی و همچنین پشتیباتی هیوندای از یوفا و فیفا را داشتم. در نهایت دو سال پیش برای چالشی کاملا جدید به دپارتمان استراتژی برند هیوندا پیوستم.

با گذشت زمان هیوندای موفق شده درک بسیار خوبی را از برند خود در میان مردم ایجاد کند. می‌توانید به برخی از نقاط عطف هیوندای که در طول این سال‌ها به ایجاد این تصویر منجر شده است، اشاره کنید؟

در سال ۲۰۰۶ هیوندای توانست در میان برندهای خودرویی ارزان در جایگاه نخست جدول جی.دی‌پاور قرار بگیرد. آن زمان‌ وقتی که هنوز بسیاری از مردم درباره قابل‌اعتماد بودن ماشین‌های ما مردد بودند، این دستاورد نشان داد که تا چه میزان کیفیت برای ما اهمیت دارد. در سال ۲۰۰۹ سدان جنسیس به‌عنوان بهترین خودروی سال در آمریکای شمالی شناخته شد و فکر می‌کنم این یکی دیگر از نقاط عطف در تاریخ هیوندای بود.

برند هیوندای با یک خط‌تولید بزرگ خودروهای اقتصادی و برند جانبی که به تولید خودروهای لوکس اختصاص دارد، کارهای بسیار زیادی انجام داده است. می‌توانید استراتژی برند را در رابطه با این بلند‌پروازی‌ها توضیح دهید؟

این نکته که هیوندای بعد از وقفه‌ای ۱۰ساله دوباره به مسابقات جهانی رالی بازگشت، نشان‌گر آن است که ما تمایل داریم قابلیت فنی‌مان را به‌عنوان یک تولیدکننده خودروهای ارزان به رخ بکشیم.

در نخستین فصل حضور ما در سال ۲۰۱۴، هیوندای از هشت‌تیم شرکت‌کننده چهارم شد، اما حالا در جایگاه دوم قرار داریم. همه‌ این‌ها نشان دهنده پویایی برند ما است و به علاوه ما می‌خواهیم این پویایی را از‌طریق یک خط‌تولید جداگانه نیز به بازار القا کنیم.

ما نام این خط‌تولید را N گذاشته‌ایم که هم حرف اول شهر نامیانگ است که مرکز تحقیق و توسعه‌مان در آن واقع شده و هم حرف اول پیست نوربرگ‌رینگ که قرار است مدل‌های N در آن آزمایش شوند. از زمان رونمایی نخستین مدل N در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۶ ما با کانسپت‌های مختلفی مانند RM15، RM16 یا گرن‌توریسمو ویژن ۲۰۲۵ مشغول بوده‌ایم.

برند جنسیس هویتی کاملا مستقل و نو دارد. چندی پیش دیو زاکووسکی مدیرعامل هیوندای موتور در آمریکا گفته بود که لکسوس برای ما مثل یک تحقیق موردی فوق‌العاده آموزنده در‌خصوص چگونگی عرضه یک خودرو بوده است. جنسیس برای متمایزسازی خود از سایر برندهای لوکس چه برنامه‌هایی را در نظر دارد؟

با مستقل‌شدن برند جنسیس، اولویت اصلی ما تقویت هیوندای به‌عنوان یک برند رده بالای بازارپسند است. فلسفه برند ما این است که از‌طریق تجربیات غیرمنتظره و رده بالا زندگی روزمره مشتریان‌مان را ارتقا دهیم.

به لحاظ شخصیت برند، ما می‌خواهیم هیوندای را به چیزی بدل کنیم که می‌تواند در کنار سبک زندگی هرکسی حضور داشته باشد؛ برندی که گرم، مطمئن و خوش‌بین است و به مردم اشتیاقی برای یک زندگی بهتر می‌بخشد.

 

 

کرمان موتور

هیوندای