تفاوت هیوندایی i20 اروپایی با هیوندای i20 ایرانی

هیوندای مشخصات مدل 2018 خودروی i20 را برای بازار اروپا اعلام کرده است که این مدل تغییراتی را در مقایسه با گذشته تجربه کرده است که این تغییرات شامل سیستم مالتی مدیای جدید و سیستم های ایمنی جدید برای این خودرو هستند.
هیوندای i20 مدل 2018 هم در مدل 3 در و هم در مدل 5 در قابل خریداری است و مدل Active هم دیگر مدل این خودرو است که ظاهری کراس اوور مانند دارد. جلوپنجره ی i20 در مدل پنج در کمی فرق کرده است ضمن اینکه گرافیک داخلی چراغ های عقب نیز جدید است. برای مدل اکتیو همچنین امکان سفارش سقف مشکی وجود دارد.

چند رنگ جدید شامل قرمز و آبی روشن نیز به رنگ های قابل انتخاب برای این خودرو اضافه شده اند.
در داخل کابین نیز شاهد نصب یک مانیتور 7 اینچی هستیم که به سیستم رهیاب ماهواره ای، اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده است و درست همانند سیستمی است که در کیا ریو نیز وجود دارد.

هیوندای i20

هیوندای پکیج SmartSense را نیز روی i20 جدید ارایه می کند که این پکیج شامل ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار بین خطوط، چراغ های هوشمند، سیستم هشدار هوشیاری راننده و سیستم کمکی بین خطوط می شود.
یک موتور یورو 6 جدید هم به موتورهای این خودرو اضافه شده است.

خریداران می توانند موتور T0GDi توربو با حجم 1 لیتر را برای i20 انتخاب کنند که می تواند 93 اسب بخار قدرت دارد. موتور 1.2 لیتری تنفس طبیعی قبلی نیز که در دو نسخه ی 73 و 84 اسب بخاری موجود بود نیز همچنان قابل انتخاب است.
مدل اکتیو هم به یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر به قدرت 99 اسب بخار مجهز است.
موتورهای ضعیف این خودرو با گیربکس 5 دنده دستی عرضه می شوند و مدل های قوی تر هم به گیربکس 6 دنده اتوماتیک مجهز اند.

در این بین موتور توربوی 1 لیتری را می توان با گیربکس 7 دنده دوبل کلاچ نیز خریداری کرد که این اولین باری است که گیربکس دوبل کلاچ در مدل i20 عرضه می شود.
تمامی مدل های هیوندای i20 به صورت استاندارد به سیستم استارت/استاپ مجهزند تا آلایندگی آنها کاهش پیدا کند.
هنوز قیمت مدل 2018 هیوندای i20 اعلام نشده است. پ

 

کرمان موتور

هیوندای

هیوندایi20

هیوندای i20 اکتیو