معرفی 3 محصول جدید خودروسازان بم- جیلی GC6، جیلی NL3 و جیلی GC9

معرفی خودروسازان بم

به منظور دستیابی به فن آوری پیشرفته در صنعت خودروسازی کشور و با هدف ایجاد شرایط لازم برای احداث خط تولید خودرو منطبق با استاندارد های معتبر جهانی در سال ۱۳۸۱ تاسیس گردید. تجارب جهانی نشانگر آن است که ایجاد صنایع خودرو سازی در نقاط دور از مرکز باعث ایجاد شهرهای بزرگ و مراکز مهم اقتصادی در آن مناطق میشود.

تاسیس شرکت خودرو سازان بم در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و تبدیل این منطقه به قطب صنعتی تولید خودرو در کشور آثاری فراتر از حد پیش بینی شده را در منطقه جنوب شرقی کشور به نمایش گذاشته شده است. شرکت خودروسازان بم نخستین بخش خصوصی در کشور است که همکاری مشترک با یک شرکت خودروساز معتبر جهانی را آغاز نموده است. کارخانه خودروسازی بم از سال ۱۳۸۲ در زمینی با مساحت ۲۰۸۹۷۷۵ مترمربع با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲۰۰۰۰ دستگاه خودرو در فاز اول احداث گردید. مساحت سالن بدنه این کارخانه ۳۵۰۰۰ مترمربع، تغذیه بدنه سازی ۲۷۰۰۰۰ مترمربع، سالن رنگ ۴۸۰۰۰ مترمربع، سالن تزئینات ۳۵۰۰۰ مترمربع و سالن تغذیه تزئینات ۲۷۰۰۰۰ مترمربع پیش بینی گردیده است. ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در فاز ۲ به تعداد ۴۰۰۰۰۰ دستگاه خودرو افزایش میابد.

حفظ محیط زیست، جلوگیری از اتلاف انرژی و سوخت به عنوان ثروت ملی و آرامش و راحتی انسان ها و ایجاد ستونهای اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال از جمله نکاتی است که شرکت خودروسازان بم به دنبال آن میباشد. ارائه خدمات پس از فروش اگر چه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لیکن تولید محصولی که کمترین نیاز به خدمات پس از فروش را داشته باشد دارای اهمیت خاصی است که باید به آن توجه شود. شرکت خودرو سازان بم به مدد اندیشه خلاق و بازوان توانمند فرزندان شما گام های بلندی در سازندگی و عمران محور جنوب شرقی کشور برداشته است و با انعقاد قرداد های مشترک تولید خودرو با نشان تجاری جیلی این خودرو ساز پر توان و با کیفیت چینی با پیشرفته ترین و برترین فن آوری با جدیت به ساختن فردای روشن این مرز و بوم همت گمارده است.

جیلی GC6، جیلی NL3 و جیلی GC9:سه محصول جدید از خودروسازان بم

در راستای همکاری شرکت خودروسازان بم با شرکت جیلی (سومین خودروساز چند ملیتی چین)، سه محصول این شرکت چینی توسط خودروسازان بم روانه بازار ایران می شود.

جیلی GC6

جیلی GC6 یک سدان سایز متوسط است که اولین خودروی مونتاژی برند مشهور جیلی در خط تولید خودروسازان بم و به صورت تولید قطعات منفصله است و با توجه به صرفه اقتصادی خرید آن، به فروش خوبی دست پیدا کرده است. در سال گذشته میلادی، تعداد ۶۳ هزار و ۴۱۳ دستگاه از جیلی جی سی 6 به فروش رسید و پیشبینی میشود که با ورود این خودرو به بازار ایران و استقبال مشتریان از این خودروی جدید افزایش فروش آن دور از دسترس نباشد. طرح داخلی آن از ظاهر و نمای خوبی برخوردار است و در پیریزی و تکوین آن هم از مشاوره های شرکت ولو استفاده شده است.

gc6

جیلی GC6 خودرویی سدان است که با توجه به فاصله محوری ۲۵۰۲ میلی متری می توان متوجه شد که آنچنان ابعاد بزرگی ندارد. ولی با توجه به سلیقه چینی ها، قطعا کابین خودرو به نسبت سایر رقبا جادارتر طراحی شده است. این خودرو با نام SC6 در سال ۲۰۱۲ به بازار چین و صادراتی آن معرفی شده است و تا امروز توانسته در لیست پرفروش ترین خودروهای چین قرار داشته باشد. GC6 که در بازار چین به کینگ کنگ یا جیلی MK هم معروف است، در مِی ۲۰۱۶ توانسته ۴۳۵۲ دستگاه برای کارخانه جیلی فروش داشته باشد. وقتی به ظاهر این خودرو نگاه می کنید، اصول طراحی اقتصادی در آن دیده می شود. ولی می توان گفت که این اصول کمی با خلاقیت جیلی همراه بوده و ظاهر GC6 را از حالت یک خودرو اقتصادی به سمت یک خودرو معمولی برده است و از کلاس اکونومی خارج کرده است. طراحی عقب این خودرو خطوط طراحی جیلی را دنبال می کند و با کمی دقت، این خودرو ناشناخته در ایران، اکثر افراد را یاد جیلی می اندازد. البته که لوگوی GC6 متفاوت از جیلی های وارداتی بوده و به شکل دایره ای طراحی شده است. کاسه چراغ های این خودرو سدان طرحی مشکلی داشته که نور آن در فضایی آینه ای شکل و عدسی دار به جلوی خودرو پرتاب می شود. در نمونه های مورد بررسی ما، یک ابروی نارنجی رنگ هم بالای قاب چراغ وجود دارد که روی برخی رنگ ها زیبایی خوبی را دارد و در برخی دیگر، آنچنان جالب به نظر نمی رسد. از نمای بغل و سه کنج، ظاهر خودرو معمولی است، ولی به نظر برخی دوستان و همکاران، نقطه ای در آن دیده نمی شود که باعث اذیت شدن بیننده شود و گاهی احساس بد ترکیبی را به مخاطب بدهد. بلکه استفاده از خطوط ساده و رعایت برخی نکات عمومی در GC6، ظاهری متناسب با قیمت آن را برای این چینی جدید الورود رقم زده است. وقتی درب خودرو را باز می کنید و به طراحی داخلی نگاه می کنید، باز هم حس سادگی با رعایت قوانین طراحی جدید در آن دیده می شود. سادگی از آن جهت که در داخل کابین GC6 خبری از دکمه های زیاد و شلوغی گیج کننده نیست و منظور از رعایت قوانین طراحی جدید، رنگ مناسب پشت آمپر و طراحی اصولی داشبورد و رو دری ها است که ارگونومی بدن سرنشینان را به هم نمی زند و از طرفی امکانات به نسبت متعادل و خوبی در کابین جای داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشخصات جیلی GC6

همچنین شرایط و نسهیلات ویژه این خودرو از جمله نقاط قوت آن محسوب می شود. برای آگاهی از شرایط فروش جیلی GC6 به لینک زیر مراجعه نمایید:

 شرایط فروش قطعی جیلی GC6 ویژه شهریور 96

جیلی NL3

جیلی NL3 طراحی شبیه به کارهای شرکت ولوو را دارد از همین جهت برخی به این خودرو لقب چینی اروپایی نما را داده اند، در عقب چراغ های بسیار باریک و جذاب و یک سپر بسیار شلوغ و پیچیده را شاهد هستیم. بر روی سقف نیز یک سقف آفتابگیر متحرک خودکار بزرگ و زیبا نیز دیده می شود. در جیلی NL3 شاهد یک طراحی عضلانی و خشن هستیم که تقریبا رضایت بخش است.

طراحی جیلی NL3را هم در جلو می‌توان به سبک چینی‌ها، در عقب به سبک ژاپنی‌ها و در داخل کابین هم به سبک اروپایی‌ها توصیف کرد که به طور کلی یک طراحی خوب و عامه پسند را خلق کرده‌اند.

جیلی NL3 با سه پیشرانه مختلف بنزینی چهار سیلندر عرضه می‌شود که جزییات آن‌ها به شرح زیر است.
جیلی NL3 با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی محور جلو محرک با قدرت 141 اسب بخاری و گشتاور 178 نیوتن متری متصل به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی.
جیلی NL3 با پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر 163 اسب بخاری محور جلو محرک با گشتاور 250 نیوتن متری و متصل به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی.

جیلی NL3 با پیشرانه 1.8 لیتری چهارچرخ محرک مجهز به توربوشارژر با قدرتی 184 اسب بخاری و گشتاور 285 نیوتن متری که برای انتقال نیروی آن از جعبه دنده‌ای 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده می‌شود و ظاهرا نسخه عرضه شده در بازار ایران نیز همین مورد آخر با بهترین و کامل ترین مشخصات فنی خواهد بود.

از امکانات رفاهی جیلی NL3 می توان به سانروف پانوراما، صندلی های برقی جلو به همراه گرمکن، آینه های برقی به همراه گرمکن، سیستم کروز کنترل، صفحه نمایش 9 اینچی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پارک خودکار و ترمز دستی برقی اشاره کرد.

وزن جیلی NL3حدود دو تن است از نظر تقویت شاسی و ایمنی در سطح بالایی قرار دارد.  جیلی NL3دارای شش کیسه هوا و سیستم های ترمز ABS ، EBD ، ESC و سیستم کنترل شیب می باشد.

با توجه به طراحی زیبا، امکانات و کیفیت پیش بینی می شود که جیلی NL3بتواند بازار برخی خودروها را به چالش بکشد و فروش را برای کراس آوورهای چینی سخت کند.

برای مشاهده جزییات بیشتر در مورد جیلی NL3 به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشخصات جیلی NL3

جیلی GC9

جیلی GC9 اولین محصول جیلی می باشد که توسط طراح سابق ولوو پیتر هوربری طراحی شده است. هوربری که متولد انگلستان است در سال ۲۰۱۲ (۲ سال بعد از واگذاری ولوو به جیلی توسط فورد) در سمت سرپرست طراحی جیلی انتخاب شد. بر خلاف دیگر برندهای چینی، ظاهر GC9 حرفه ای و کمی گمنام است. آنطور که جیلی می گوید در طراحی نمای جانبی GC9 از طرح هواپیماهای جنگنده، سوپر اسپرتها و حالت بدن یوزپلنگ هنگام دویدن و در طراحی داخل کابین (داشبورد و کنسول وسط) از پلهای سنگی باستانی چین الهام گرفته شده است. از نمای عقب تا حدودی شما را یاد هیوندا سنتنیال می اندازد و طرح جلو پنجره یادآور مدل مفهومی Universe از شرکت ولوو است که سال ۲۰۱۱ در معرض نمایش گذاشته شد.

GC9

شرکت جیلی بعد از موفقیت‌های پله به پله و همچنین حصول دانش مهندسی و طراحی از شرکت ولوو، اینک به بازارهای بزرگ‌تر و محصولات رده‌بالاتری می‌اندیشد. حضور در کلاس خودرویی سدان های متوسط خانوادگی با خودرویی چون GC9 نشان از این راهبرد جدید و متهورانه دارد. ازاین‌جهت که این کلاس خودرویی شامل معروف‌ترین و پر رقیب‌ترین خودروها می‌شود.از سویی جیلران به‌عنوان واردکننده رسمی محصولات این شرکت، تصمیم گرفته تا این خودرو را نیز به‌عنوان پرچم‌دار محصولات خود در سال ۲۰۱۶ در ایران عرضه نماید.با توجه به خودروهای موجود بازار کشور، خودرو امگرند ۹ پس از ورود با قیمتی مناسب می‌تواند رقیبی سخت برای خودروهایی همچون سوناتای LF، اپتیما و دیگر خودروهای مشابه بازار باشد.

برای مشاهده مشخصات جیلی GC9 به لینک زیر مراجعه نمایید:

مشخصات جیلی GC9

 

جیلی

GC6

NL3

GC9

geely

خودروسازان بم