جک J4 محصول آینده کرمان موتور

جک J4 محصول آینده ی کرمان موتور در نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی شد:
قبل از دوران تحریم‌ها حضور چینی ‌ها در بازار ایران بسیار کمرنگ و بی رمق بود و بازار خودروی ایران جولانگاه فرانسوی  های عهد عتیق! اما در دوران تحریم ها این چشم بادامی های چینی بودند که روز به روز با زیرکی خاص و با مرکب های پر زرق و برق و ارزان قیمت خود در بازار ایران رخنه کردند. حتی در یک دوره ده ساله توانستند به مرور مشتریان وفاداری را برای خود پیدا کنند. امروز که در دوران پسابرجام قرار داریم مابین چینی های بازار ایران شرکت جی ای سی با طرف ایرانی خود یعنی کرمان موتور توانسته اند نامی را برای خود در بین عامه مردم با جک جی 5 و جک اس 5 دست و پا کند. همین چندی پیش بود که تصاویری از یک جک جی ۴۴ در فضای مجازی منتشر شد. سدان کامپکتی که توسط کرمان موتور وارد ایران شده است، تا اگر روزهای تست فنی را به خوبی پشت سر بگذراند به سبد محصولات این خودروساز اضافه شود. خودرویی که گفته می شود در صورت حضور در بازار قیمتی حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون خواهد داشت. رقمی که می‌تواند آن را به رقیبی جدی برایبسترن b30، برلیانس h330، ام جی 360 و دنا پلاس و حتی تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک کند.

جک J4 در کشور چین Heyue A30 نام دارد و در رده سدان‌های کامپکت کلاس B کمپانی جک قرار می‌گیرد. J4 براساس پلتفرم نسل دوم JAC ساخته شده و آن را باید در سگمنتی بین خودروهای جک J3 و جک J5 قرار داد و جالبه که بدانید پلتفرم جی 4 و جک S3  که به تازگی توسط کرمان موتور عرضه شده است مشترک می باشد.  سال 2014 در بازار چین شرکت جک توانست بیش از 11 هزار دستگاه از جک J4 را بفروش برساند و پس از آن تولید کنندگان چینی عنوان کرده اند جی ۴ در نسخه 2015-2016 هدفش نه تنها رقابت با همرده‌های چینی‌اش است، بلکه قصد دارد تا با لادا گرانتا، داتسون اندو، و نیز رنو لوگان معروف، ریو کیا و هیوندای سولاریز (اکسنت)  رقابت کند!

عکسهای رسمی جی ۴ حاکی از مدرن و به روز بودن طراحی ظاهر خارجی خودرو در عین سادگی آن دارد و تداعی کننده یک خودروی اقتصادی است که تمایل داشته کمی جسور به نظر برسد. سپر جلو این سدان اقتصادی با چراغهایی نسبتا قابل قبول، خطوط کرومی که در وسط آن لوگوی جک قرار گرفته مزین شده است. جلو پنجره مشبک بزرگ آن هم به خوبی هوا را عبور می‌دهد که به نظر می رسد با یک لبخند بزرگ اصول ایرودینامیک را رعایت کرده است. اما برخلاف سایر محصولات جک که بسیار زیبا و چشم نواز هستند جک جی ۴ طراحی محافظه کارانه ای دارد و شاید نتواند مثل برادر بزرگ تر خود جک جی 5 موفق به دلربایی شود.

جی 4  دارای طول ۴۴۳۵mm، عرض ۱۵۰۵،  ارتفاع ۱۵۰۵  است و فاصله بین محور جلو و محور عقب آن ۲۵۶۰ mm می باشد. این خودرو شامل تایرهای ۱۸۵/۶۵ /15 است و فاصله خودرو تا زمین ۱۶۰ میلی متر ( حداقل فاصله در صورت پر از بار بودن ماشین ۱۴۵ میلی متر) می باشد و البته از یک صندوق ۵۵۰ لیتری که حتی تایر زاپاس هم در خود جای داده است بهره می برد. همچنین jac j4 خودروی سنگینی نبوده و از وزنی برابر با 1100 کیلوگرم  بهره می برد که در ساخت بدنه آن نیز از فولاد بادوام و مقاوم استفاده شده است. جی 4 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی در تست ایمنی c-ncap شده است. و گفته می شود طراحی سپر جلویی بر اساس استانداردهای  اروپایی برای مراقبت از پیاده روها می‌باشد.

طراحی داخلی خودرو هماهنگ با ظاهر بیرونی آن است. داشبورد شیک با پلاستیک فشرده و دو رنگ ( کرمی پایین و سیاه بالا) که در آینده باید دید کیفیت متریال آن چگونه است. فرمان برقی که قابلیت جذب ضربه دارد، پشت آمپری شیک همراه با کامپیوتر سفری که کپی شده از مدل های ولکس واگن است، کنسولی بزرگ با صندلی های جلو فرم دار که البته چندان سرنشین را در بر نمی‌گیرد و صندلیهای عقبی که مسطح می‌باشد و خبری از روکش چرم هم برای صندلی ها در نسخه ارزان قیمت آن نیست. جی ای سی مدعی است که این خودرو ۵ نفره است ولی با توجه به سایز کابین تنها ۴ نفر به راحتی در آن می نشینند.

در نسخه استاندارد این سدان اقتصادی جک جی ۴ چراغ های مه شکن عقب و جلو، آینه های برقی و بالابر برقی شیشه ها برای تمام درب ها، رینگ آلیاژی اسپرت ۱۵، کامپیوتر سفری، قفل مرکزی، رادیو و پخش با ۴ اسپیکر ( رادیو usb, aux,ipod ), سیستم تهویه مطبوع، یک جفت کیسه هوا برای جلو، سیستم ترمز abs وebd, سنسورهای پارک عقب، سیستم هشدار کارخانه ای، isofix و در نسخه گران‌تر و سفارشی آن گرم کن آینه ، سانروف، کروز کنترل، فرمان با رویه چرمی، صندلی‌های چرمی، سیستم تهویه هوا، سیستم مولتی مدیا مدرن با صفحه نمایش لمسی رنگی و ۶ اسپیکر ( رادیو، MP5 USB IPOD AUX BLUETOOTH GPS ) کیسه هوا جانبی و سنسور تشخیص میزان باد لاستیک ها (TPMS)موجود است.

مشخصات فنی:
جک برای قلب تپنده این سدان شهری کوچک موتوری 1.5لیتری را برگزیده که می تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاوری برابر با 146 نیوتن متر را تولید کند. قدرت این موتور توسط جعبه دنده 5 دنده دستی و یا سیستم انتقال قدرت اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل می گردد.  صفر تا صد آن مطابق اعلام سازنده 13.5 ثانیه است و در ادامه می تواند به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برسد. در کل باید گفت میزات قدرت خروجی این موتور نسبت به وزن آن نسبتا مناسب یک سدان کامپکت خواهد بود. میزان مصرف سوخت اعلامی از سوی سازنده برای نسخه دستی برابر با 5.9 و در نسخه اتوماتیک برابر با 6.2 لیتر در 100 کیلومتر خواهد بود و البته نباید زیاد به اعداد اعلامی مصرف سوخت چینی‌ها زیاد دل بست.

جک j4 کرمان موتور

 

 

جک j4 محصول جدید کرمان موتور

 

 

جک j4 کرمان موتور سدان

 

 

jac j4 کرمان موتور

 

 

جک j4 کرمان موتور

 

 

jac j4 کرمان موتور

 

 

کرمان موتور

جک

جی4

J4