معرفی اجمالی لیفان 820

لیفان 820 اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن در سال 2014 توسط لیفان رونمایی شد.با رونمایی این خودرو کارشناسان به پیشرفت خودروسازی لیفان در طراحی اذعان داشته  و طراحی ظاهری لیفان 820 را مورد تحسین قرار دادند.

لیفان 820 یک سدان با سایز متوسط بوده که  جزء کلاس D محسوب می گردد.ابعاد خارجی این خودرو برابر با 4865 میلیمتر طول ،1835 میلیمتر عرض و 2775 میلیمتر فاصله دو محور بوده که نشان از کشیده بودن بدنه خودرو دارد.اما لیفان 820 هنوز از تویوتا کمری چند میلمتری کوچکتر می باشد.ارتفاع این خودرو از سطح زمین برابر با 121 میلیمتر می باشد.

لیفان 820 کرمان موتور

طراحی خارجی

بر خلاف مدل های دیگر لیفان که از نظر ظاهری چنگی به دل نمی زد لیفان 820 از طراحی قابل قبولی برخودار می باشد.طراحی خارجی این خودرو از سبک جدیدی بهره می برد هر چند که هنوز المان های کپی شده از برند های معروف جهان را می توان در لیفان 820 دید.

جلو پنجره بزرگ  که با خطوط موازی از جنس کروم تزیین شده است به همراه چراغهای کشیده که دارای یک ابرویی می باشد جلوه خاصی به نمای جلو خودرو داده است.در زیر سپر جلو از چراغهای روزتاپ LED استفاده شده که به زیبایی خودرو افزوده است.

بدنه متورم  این خودرو به همراه درب موتور برجسته نمایی قدرتمند از این سدان شهری را به نمایش می گذارد.طراحان لیفان در انتخاب رینگ و لاستیک این خودرو کمی خساست به خرج داده و برای لیفان 820 رینگ 16 در نظر گرفته اند که با نگاه به عکسهای متوجه می شویم که این رینگ برای این خودروی کشیده کمی کوچک به نظر می رسد.

با نگاه به نمای عقب خودرو ناخود آگاه لکسوس ES در ذهن تداعی می گردد.البته این کپی کاری ها در خودروهای چینی یک امر کاملا بدیهی بوده و جای تعجب ندارد.چراغهای عقب که کاملا به سبک لکسوس طراحی شده با LED تزیین شده است و به زیبایی نمایی عقب این خودرو می افزاید.

طراحی داخلی

هر چقدر که چینی ها در طراحی خارجی خودرو پبشرفت کرده اند در طراحی داخلی و استفاده از متریال با کیفیت حرفی برای گفتن ندارند. جلو داشبورت این خودرو متشکل از تهویه هوای مطبوع اتوماتیک ،سیستم صوتی نه چندان پیشرفته که در آن خبری از صفحه نمایش لمسی نیست تشکیل شده است.اجناس بکار رفته در جلو داشبورت از با کیقیت پایین و ارزان قیمت بوده که برای این خودرو ضعف بزرگی به حساب می آید.صندلیهای خودرو همگی از جنس چرم بوده که در همه مدلهای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

فضای داخلی خودرو به لطف ابعاد کشیده خودرو و فاصله زیاد دو محور برای سرنشینان جلو وعقب کاملا مناسب می باشد بطوریکه 5 سرنشین بزرگسال می توانند براحتی سوار بر این خودرو شوند .

پیشرانه خودرو

لیفان برای این خودرو 3 نوع موتور مختلف در نظر گرفته است.اولین موتور که در مدل پایه مورد استفاده قرار می گیرد  موتور 1.8 لیتری با 113 اسب بخار قدرت و 168 نیوتن بر متر گشتاور می باشد .این موتور برای انتقال قدرت با گیربکس 5 سرعته دستی جفت می گردد.این موتور قبلا در لیفان X60 که در حال حاضر توسط کرمان موتور تولید می گردد مورد استفاده قرار گرفته بود.

دومین گزینه یک موتور نسبتا قدرتمند 2.4 لیتری با توان 160 اسب بخار وگشتاور 221 نیوتن بر متر بوده که وظیفه انتقال قدرت از این موتور به چرخهای جلو بر عهده یک گیربکس  6 سرعته اتوماتیک می باشد.

سومین گزینه یک موتور 2.0 لیتری مجهز به توربو شارژر می باشد که توان خروجی آن به لطف توربو شارژها برابر با 210 اسب بخار می باشد.

ایمنی

مسولان لیفان مدعی هستند که طراحی ۸۲۰ به گونه ایست که توانایی گرفتن ۵ ستاره از موسسه ایمنی EURO-NCAP را دارد.

لازم به ذکر است که محصولات لیفان با کسب گواهی E mark از مراجع هلندی، مجوز حضور در کشور های عضو اتحادیه اروپا را کسب کرده اند.

بدنه و درهای این خودرو برای مقاومت هر چه بیشتر در برابر ضربه و تصادف به وسیله میله های فولادی مقاوم سازی شده اند. همچنین این خودرو از ۶ سیستم ایمنی ABS، ESP، EBD، TCS، BAS، و HBA نسخه ۹ بوش بهره می برد.

در داخل خودرو نیز ۶ ایربگ(جلو، جانبی و پرده ای) وظیفه محافظت از سرنشینان در برابر ضربه را بر عهده دارند.

سیستم TPMS به نمایش میزان باد لاستیک ها نیز میتواند راننده را در مواقع پنچری و کم بادی لاستیک آگاه کند.

همچنین با با وجود ۴ سنسور پارک در عقب و ۲ سنسور در جلو راننده می تواند به تمامی نقاط کور اطراف ماشین تسلط داشته باشد.

برخی از امکانات رفاهی

کامپیوتر سفری

کروز کنترل

باز شدن درب صندوق عقب با بردن پا با سمت زیر سپر

سیستم صوتی و تصویری دارای مانیتور، دوربین عقب و رهیاب GPS

سیستم استارت بدون کلید

استفاده از شبکه کنترل کامپیوتری CAN BUS در این خودرو

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ساخت Valeo فرانسه و فیلتر کربنی با قابلیت فیلتر کردن ذرات PM2.5

سایر تجهیزات و امکانات

سان روف، 6 کیسه هوا، چراغ هاي جلو هالوژن و عقب LED، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، خاموش شدن چراغ های جلو با تاخیر، تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو، چراغ روشنايي روز Day light، سيستم ترمز ضد قفل ABS، سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز EBD، سيستم كمكي ترمز BAS، سيستم پايداري الكترونيكي ESP، ترمز پارك پدالي، صندلي چرمي، صندلي راننده با تنظيم گودي كمر، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، گرمكن صندلي راننده، سيستم ورود بدون كليد Keyless، استارت دكمه اي، سیستم ضد سرقت، قفل کودک، مجهز به سيستم ISOFIX، كمربندهاي جلو پيش كشنده، سنسور دنده عقب، دوربين عقب، چراغ داشبورد، كروز كنترل، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، تنظيم فرمان در 4 جهت، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم پخش MP5 با خروجی USB،AUX، بلوتوث، 6 بلندگو، GPS و ...

مشخصات لیفان 820