تولید خودروهای هیوندای در کرمان موتور

مديرعامل كرمان موتور از امضاي قرارداد با شركت هيونداي موتور كره جنوبي به منظور توليد خودروهاي اين شركت كره اي در منطقه ويژه اقتصادي ارگ جديد بم خبر داد. سامان فيروزي با اعلام اين خبر اظهار داشت: به دنبال امضاي قرارداد با شركت هيونداي موتور كره جنوبي مقرر شد، تا از دی ماه امسال شاهد توليد محصولات اين خودروساز كره اي در ايران باشيم. به گفته وي، در گام اول و از ابتدای فصل زمستان، توليد دو محصول هيونداي i10 و i20 در كارخانه كرمان موتور آغاز خواهد شد و تمام توان خود را براي توليد و عرضه محصولات به روز و با كيفيت به كار خواهيم بست.

فيروزي با تاكيد بر اينكه لغو تحريم ها به واسطه برجام، فصل تازه اي در اقتصاد ايران و به ويژه صنعت خودروسازي كشور گشوده است، تصريح كرد: خودروسازان بخش خصوصي با قراردادهايي كه با شرکای جدید خود به امضا مي رسانند، از يك سو به إيجاد اشتغال بيشتر كمك كرده و از سوي ديگر حق انتخاب بيشتري را در اختيار مشتريان قرار مي دهند.

مديرعامل كرمان موتور متذكر شد: شركت هاي إيراني، بايد با قراردادهاي مشاركت انتفاعي يا جوينت ونچر از مزاياي مالي و همچنين دانش و تكنولوژي شركاي خارجي خود بهره مند شوند. وي در پايان اولويت اصلي كرمان موتور را گسترش همكاري با شركاي فعلي و آغاز همکاری جدید با خودروسازان معتبر جهانی، افزايش كيفيت محصولات توليدي و توسعه سبد محصولات دانست، كه در همين راستا قرارداد هيونداي موتور كره جنوبي به امضا رسيده است.