مخالفت شورای شهر با برگزاری نمایشگاه خودرو در تهران

اعضای شورای شهر تهران علیه برگزاری نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران در خیابان سئول قیام کردند و خواستار آن شدند تا این نمایشگاه در محل شهر آفتاب برگزار شود.

به گفته اعضای این شورا نمایشگاه‌هایی که بار ترافیکی در سطح شهر تهران ایجاد می‌کنند، باید از شهر خارج شوند و از طرف دیگر شهرداری تهران ظرفیت‌های نمایشگاهی را در شهر آفتاب ایجاد کرده و باید از این مکان برای نمایشگاه‌های صنعتی، ازجمله خودرو استفاده کرد. اعضای شورای شهر ازجمله محسن هاشمی، رئیس شورا، می‌گویند مکاتباتی با وزارت صمت صورت گرفته تا اجازه برگزاری نمایشگاه‌هایی مانند خودرو در مرکز شهر داده نشود.

دیروز محل برگزاری نمایشگاه خودرو در کشاکش بحث انتخاب شهردار جدید تهران به یک موضوع داغ در شورای شهر تبدیل شد. ابتدا خبر رسید که محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران با پلیس راهور و وزیر صمت درباره حواشی و مشکلات مربوط‌به برگزاری این نمایشگاه در خیابان سئول نامه‌نگاری کرده است.

هاشمی با اشاره به نامه‌نگاری با محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت درمورد چرایی برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول گفته است: «خواسته ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که باتوجه‌به توافق‌نامه با شورا در جهت انتقال نمایشگاه بین‌المللی به شهر آفتاب اقدام کنند.»

سیدمحمود میرلوحی، دیگر عضو شورای شهر هم در جلسه روز گذشته این شورا گفته است: «توافقی با آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه انتقال مجموعه نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب منعقد شده که مقرر شده سه نماینده از وزارتخانه و سه نماینده از مدیریت شهری انتخاب شوند و مقدمات اجرای این توافق‌نامه را فراهم آورند.»

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر هم در اعتراض به برگزاری نمایشگاه خودرو در خیابان سئول از جلسه بیرون آمده و گفته است که شورای شهر تهران طی مصوبه‌ای شهرداری را مکلف به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها در این محل کرده است.

نژاد بهرام: نمایشگاه باید از مرکز شهر برود

زهرا نژادبهرام، عضو هیات‌رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به این‌که شهرداری تهران پیگیر این موضوع است، به «دنیای خودرو» می‌گوید: «قرار است شهرداری تهران و شورای شهر پیگیر برگزاری نمایشگاه خودروی امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران باشند تا وزارت صمت طبق تفاهم‌نامه قبلی عمل کند. درواقع نمایشگاه‌هایی که بار ترافیکی را در سطح شهر تهران افزایش می‌دهند، باید از شهر خارج شوند و این موضوع نمایشگاه‌هایی را که در حوزه صنعت برگزار می‌شوند، بیشتر شامل می‌شود. ضمن این‌که شهرداری تهران ظرفیت‌های نمایشگاهی را در شهر آفتاب ایجاد کرده و باید از این مکان برای نمایشگاه‌های صنعتی ازجمله خودرو استفاده کرد. در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی بین شهرداری تهران و سازمان نمایشگاه منعقد شده و این توافقنامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت هم برای برگزاری نمایشگاه خودرو منعقد شده است.»

عضو هیات‌رئیسه شورا در ادامه می‌گوید: «بعضی از نمایشگاه‌ها ازجمله نمایشگاه کتاب ظرفیت این را دارند که در داخل شهر برگزار شوند زیرا برای عموم مردم هستند، اما نمایشگاه خودرو فرق می‌کند و برای عده خاصی ازجمله تولیدکنندگان و علاقه‌مندان خودرو است و شهرآفتاب ظرفیت‌ها و امکانات لازم را برای برگزاری آن دارد.»

حبیب زاده: وزارت صمت نباید اجازه بدهد

افشین حبیب‌زاده، نائب‌رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران هم در واکنش به این موضوع به «دنیای خودرو» می‌گوید: «دیروز اعضای شورای شهر به برگزاری نمایشگاه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌ها اعتراض کردند و خواستار برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب شدند. ضمن این‌که در دو سال گذشته این نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار شده بود. درواقع برگزاری نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌ها باعث افزایش بار ترافیکی و موجب نارضایتی مردم می‌شود. قرار است مکاتباتی با وزارت صمت صورت بگیرد تا اجازه برگزاری چنین نمایشگاهی را در مرکز شهر ندهند و درباره علت این تصمیم توضیحات لازم را ارائه کنند.»