سیستم کی لس چیست؟

کی لس استارتر یکی از بهترین تکنولوژی‌های است که در دو دهه اخیر در خودروها استفاده شده است و به نوعی فراگیر شده است. این سیستم در اواسط دهه 90 میلادی توسط شرکت مرسدس‌بنز معرفی شد.

در زمان ورود این سیستم ابتدا خودروهای لوکس از این آپشن بهرمند می‌شدند. اما حالا می‌توان گفت در بسیاری از خودروهای معمولی که دارای آپشن‌های ساده‌ای هستند نیز می‌توان شاهد استفاده از چنین آپشنی بود. این سیستم پیشرفته به کمک یک کلید یا کارت هوشمند عمل می‌کند. تنها راننده باید سوییچ را در دست جیب یا کیف خود به همراه داشته باشد. با نزدیک شدن به خودرو (یک متری) قفل درب‌ها باز می‌شود و تنها شما باید دستگیره درب را بکشید. حتی با دور شدن از خودرو درب‌ها به صورت خودکار قفل می‌شود. به کمک این سیستم شما می‌توانید پیشرانه خودرویتان تنها با نگه داشتن پدال ترمز و فشار دادن یک دکمه روشن کنید. در برخی از خودروها شما کافی است کارت هوشمند یا سوییچ را در جای مخصوص قرار دهید و سپس دکمه Start را فشار دهید.
درکنار این سیستم سیستم چراغ راهنمای دستگیره نیز در خودروها بکار رفته است. این سیستم در حین نزدیک شدن به خودرو و فعال شدن سیستم کی لس برای سهولت در مشخص شدن دستگیره در بخشی از آن را با چراغ روشن می‌کند. این چراغ در زیر دستگیره درب تعبیه شده است. سیستم کی لس